

Et logo med løg, tak!
Et løg er en god og billig grøntsag. De fleste af os bruger det i farsretter, fonder, supper og meget mere, og over store dele af verden er løget en god og billig del af vores daglige madkultur. Samtidig kan et løg tilberedes til den fineste gourmet-mad. Et rødløg marineret i en klassisk sylte-lage har den fineste sart-lyserøde farve (som på øverste billede her ved siden af), mens et brændt, forkullet løg kan rives fint som prikken over i’et på en smuk forret. Samtidig er der en fin symbolik omkring et løg. Det pilles udefra og ind, og undervejs indeholder det en masse fine små lag. Udenpå ser løget groft og brunt ud – men skræller du de mange fine lag af ind imod kernen, kommer du til sidst til det fineste hjerte i midten.
Skafferiets løg
Med vores logo ville vi gerne vise at Skafferiet handler om MAD. Derfor skulle der selvfølgelig være noget spiseligt på vores logo. Vi overvejede at bruge en grøn asparges – som noget der bruges i god, nordisk kvalitetsmad – men vi endte alligevel med at vælge løget. Vi kan godt lide tanken om at den samme råvare kan bruges både til hverdag og til den fineste gourmet-mad. Råvaren er den samme, billige grøntsag – men med nænsomt håndværk og kreativitet kan den udvikles og tilberedes på så mange forskellige måder. I Skafferiet laver vi den fineste gourmet-mad til bryllupper, fester og mærkedage – og aftensmad med sunde råvarer til en god hverdagspris. Vi arbejder dedikeret og seriøst med både det ene og det andet – og på den måde er løget et godt billede på vores drømme om Skafferiet, som både favner hverdagen og festen.
Selve logoet er tegnet af mine gode ven Jon Goldtsche, som jeg har gået i gymnasiet med. Selvom han har travlt med at lave store, seje kampagner i København, har han altid hjulpet mig med grafiske spørgsmål og visuelle ideer tilbage her i Hinnerup, og det er jeg meget taknemmelig for.